A sokat emlegetett határidő lejártakor dr. Vitályos Eszter képviselő asszony közösségi oldalán hosszan írt az M0 északi szektor sorsáról. Csalódottan vettük tudomásul, hogy már az előkészítés fázisában elbukott Budakalász és a régió egyik legfontosabb beruházása. A kormány döntése, illetve nem döntése következményeként évtizedes távlatban sem épülhet meg az M0 folytatása. A Megyeri hídról érkező és oda tartó brutális átmenő forgalom továbbra is Budakalász és a környék településeinek erre teljesen alkalmatlan utcáin dübörög majd. Az itt lakóknak pedig továbbra is el kell viselniük az ezzel járó zajt, az egészségi és közlekedésbiztonsági kockázatokat.

A közösségi oldalon megjelent információkat markánsan árnyalja az Építési és Közlekedési Minisztériumból ma érkezett levél, melyben az áll, hogy a kiadáscsökkentő szándékkal meghozott beruházási korlátozások alól

„kivételt képeznek azon beruházások, melyek európai uniós forrást tartalmaznak vagy tervezésre irányulnak.

Márpedig az M0 északi szektor esetében már a tervezési munkákra sem biztosítja a szerződésben szereplő forrást a kormány, miközben egy régóta ígért, a szakhatóságokkal egyeztetett és a kormány által nemzetgazdasági szempontból kiemeltnek minősített beruházásról van szó.

Bár a beruházás státuszával kapcsolatban a minisztériumtól továbbra sem kaptunk konkrét választ, a jelek szerint a kiviteli tervek elkészítésére decemberben kötött megállapodás ma reggelre megszűnt és évekkel távolabbra kerültünk a közlekedési problémáink megoldástól. Nem maradt más, mint jelezzük: Budakalász továbbra is minden fórumon és minden eszközzel harcolni fog a régóta ígért fejlesztésekért. Mindenki számíthat építő közreműködésünkre, aki komolyan gondolja, hogy nem lehet tovább halogatni városunk és a régió évtizedeken át alábecsült közlekedési problémáinak megoldását.

Forrás: www.budakalasz.hu
Fotó: Szabó Zoltán