Már csak ismételni tudjuk az elhangzott érveket: tizennégy éve városunkban végződik az M0 autóút, amely közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból kritikus gépjárműforgalmat terel Budakalász szűk útjaira, százéves infrastruktúrájára. Egy 2012-es kormányrendelet szerint az M0 gyorsforgalmi út 11-10. számú főutak közötti északi szektor nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás, de érdemi előrelépés az elmúlt tizenegy évben nem történt.

Fontos tudni, hogy nem százmilliárdokat kérünk az építkezésre. Csupán a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges pénzt. Ez nem kevés, közel annyi, mint a nyolc napig tartó atlétikai világbajnokság népszerűsítésére szánt összeg.

2008 óta Budakalászon végződik az M0 autóút. Ha a kormányzat június 14-ig lépne, legalább a folytatás tervei (2028-ra) elkészülhetnének és maradna némi remény. Ha nem, a tervezői megállapodás nem tud hatályba lépni és újabb hosszú éveket veszít mindenki, aki a térségben lakik vagy arra közlekedik.

A 8 kilométeres szakasz tervezett nyomvonala szakmai és környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele után sokéves előkészület után alakult ki.  Az elmúlt három évben a budakalászi városvezetés rengeteget kilincselt, leveleket írt, tárgyalt. Úgy tűnik, országgyűlési képviselőnk erőfeszítései is kudarcot vallottak, mert nemrég Lázár János jelezte, nincs meggyőződve a beruházás célszerűségéről, bár ennek indokait senki sem osztotta meg a budakalásziakkal és a régió lakosságával.

December közepétől hat hónap volt arra, hogy a nyertes építészirodákkal kötött megállapodás ellenértékét a kormány előteremtse. Fel kell készülni arra, hogy az érdekérvényesítés eszköztárát kibővítsük. Holnap egyesületünk képviselői a rendőrségen egyeztetik a péntekre bejelentett M0 forgalomlassító demonstráció részleteit.